Мицула А. А.(г. Тирасполь, ПМР)
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ІНОСТРАННИХ МОВ
Необхідність модернізації освіти, збереження та розвиток кращих традицій
школи вносить суттєві корективи в систему навчання учнів. Сучасному суспільству
необхідні освічені, кваліфіковані фахівці, що відрізняються мобільністю,
динамізмом, конструктивністю, справжні патріоти своєї Батьківщини, що поважають
культуру, наукові досягнення, традиції інших країн і народів. Найважливіша
частина освітнього процесу – особистісно-орієнтована взаємодія вчителя та учня,
яка потребує зміни основних тенденцій, удосконалення освітніх технологій. Саме
вивчення іноземних мов може розглядатися як один з найважливіших засобів
гуманізації та гуманітаризації освіти [1, с. 157].
В умовах інформаційного суспільства знання та кваліфікація набувають
першочергового значення під час підготовки вчителів іноземних мов. Щоб бути в
курсі розвитку світової науки, необхідно вивчати першоджерела мовою авторів.
Тому, підвищення значущості іноземної мови та її затребуваність вплинули на
зміст, завдання і динаміку навчання. У ХХІ столітті інтенсифікація та
модернізація освіти потребує впровадження таких інноваційних технологій, які
переслідують мету творчого виховання особистості в інтелектуальному та
емоційному вимірі, а також у підготовці вчителів іноземних мов.
Такими інноваційними технологіями є розвиваюче навчання, проектування,
проблемне навчання, рівнева диференціація, тестова система, ігрове навчання,
занурення в іншомовну культуру, навчання у співпраці, самовиховання та
автономія, інтеграція, а також – здоров’єсберігаючі, дослідницькі,
інформаційно-комунікативні та особистісно-орієнтовані технології [5,
с. 164].
Одним із засобів підготовки вчителів та активізації учнів у процесі
навчання іноземних мов є проектування (метод проектів), коли учень самостійно
планує, створює, захищає свій проект, тобто активно включається у процес
комунікативної діяльності.
Основними цілями проектної методики є: 1) самовираження та
самовдосконалення учнів, підвищення мотивації навчання, формування
пізнавального інтересу; 2) реалізація на практиці набутих умінь і навичок,
розвиток мови, вміння грамотно та аргументовано презентувати досліджуваний
матеріал, вести дискусійну полеміку; 3) демонстрація рівня культури, освіченості,
соціальної зрілості [3, с. 89].
Виділяють наступні види проектів: 1) рольові ігри, драматизації,
інсценування (казки, телешоу, свята, музичні вистави тощо); 2) дослідницькі
(країнознавство, узагальнення наукових знань, історичні, екологічні тощо); 3)
творчі (твори, переклад, сценарії, стінгазети тощо); 4) мультимедійні
презентації [5, с. 182].
Проектний метод допомагає розвивати мовні та інтелектуальні здібності,
стійкий інтерес до вивчення мови, потребу в самоосвіті. Зрештою передбачається
досягнення комунікативної компетенції, тобто певного рівня мовних,
країнознавчих, соціокультурних знань, комунікативних умінь і мовних навичок, що
дозволяють здійснювати іншомовне спілкування. Реалізація проектного та
дослідницького методів на практиці веде до зміни позиції вчителя. З носія
готових знань він перетворюється на організатора пізнавальної діяльності. З
авторитетного джерела інформації вчитель стає співучасником дослідницького,
творчого пізнавального процесу, наставником, консультантом, організатором
самостійної діяльності учнів.
Аналізуючи застосування методу проектів у сучасній школі, ми вважаємо, що це один з найпотужніших стимулів мотивації під час підготовки вчителів іноземних мов, найбільш творчий вид діяльності, оскільки в роботу над проектом залучені всі, незалежно від здібностей і рівня мовної підготовки. Вчителі застосовують на практиці набуті знання та сформовані мовленнєві навички та вміння, творчо переосмислюючи та примножуючи їх. Основний акцент робиться на розвиток образного мислення, на розуміння причинно-наслідкових зв’язків і логіки подій, на самореалізацію і самовираження не тільки учнів, але і вчителя. Проектна методика вимагає від вчителя ретельної підготовки, професійної майстерності, ерудиції.
ЛІТЕРАТУРА
1 Бім, І. Л. Особистісно-орієнтований
підхід – основна стратегія відновлення школи / І. Л. Бім //
Іноземні мови у школі. – 2002. – № 2. – С. 11–15.
2. Великанова, А. В. Компетентностно-ориентированный
подход к образованию / А.
В. Великанова. – Cамара : Профи, 2007. – 92 с.
3. Копилова,
В. В. Методика проектної роботи на уроках англійської
мови /
В. В. Копилова. – М : Глобус, 2007. – 170 c.
4.
Полат, Є. С. Метод проектів на
уроках іноземної мови / Є. С. Полат // Іноземні
мови в школі. – 2000. – №
2. – С. 3–10.
5. Полат, Є. С. Нові педагогічні та інформаційні технології в системі
освіти: навчальний посібник для студентів педагогічних вишів та системи
підвищення кваліфікації кадрів / Є. С. Полат,
М. Ю. Бухаркіна, М. В. Мойсеєва, О. Є. Петров. –
М. : Академія, 2004. – 272 с.
Комментариев нет:
Отправить комментарий