Мицула А. А.

 

Мицула А. А.
(г. Тирасполь, ПМР) 


ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ІНОСТРАННИХ МОВ

Необхідність модернізації освіти, збереження та розвиток кращих традицій школи вносить суттєві корективи в систему навчання учнів. Сучасному суспільству необхідні освічені, кваліфіковані фахівці, що відрізняються мобільністю, динамізмом, конструктивністю, справжні патріоти своєї Батьківщини, що поважають культуру, наукові досягнення, традиції інших країн і народів. Найважливіша частина освітнього процесу – особистісно-орієнтована взаємодія вчителя та учня, яка потребує зміни основних тенденцій, удосконалення освітніх технологій. Саме вивчення іноземних мов може розглядатися як один з найважливіших засобів гуманізації та гуманітаризації освіти [1, с. 157].

В умовах інформаційного суспільства знання та кваліфікація набувають першочергового значення під час підготовки вчителів іноземних мов. Щоб бути в курсі розвитку світової науки, необхідно вивчати першоджерела мовою авторів. Тому, підвищення значущості іноземної мови та її затребуваність вплинули на зміст, завдання і динаміку навчання. У ХХІ столітті інтенсифікація та модернізація освіти потребує впровадження таких інноваційних технологій, які переслідують мету творчого виховання особистості в інтелектуальному та емоційному вимірі, а також у підготовці вчителів іноземних мов.

Такими інноваційними технологіями є розвиваюче навчання, проектування, проблемне навчання, рівнева диференціація, тестова система, ігрове навчання, занурення в іншомовну культуру, навчання у співпраці, самовиховання та автономія, інтеграція, а також – здоров’єсберігаючі, дослідницькі, інформаційно-комунікативні та особистісно-орієнтовані технології [5, с. 164].

Одним із засобів підготовки вчителів та активізації учнів у процесі навчання іноземних мов є проектування (метод проектів), коли учень самостійно планує, створює, захищає свій проект, тобто активно включається у процес комунікативної діяльності.

Основними цілями проектної методики є: 1) самовираження та самовдосконалення учнів, підвищення мотивації навчання, формування пізнавального інтересу; 2) реалізація на практиці набутих умінь і навичок, розвиток мови, вміння грамотно та аргументовано презентувати досліджуваний матеріал, вести дискусійну полеміку; 3) демонстрація рівня культури, освіченості, соціальної зрілості [3, с. 89].

Виділяють наступні види проектів: 1) рольові ігри, драматизації, інсценування (казки, телешоу, свята, музичні вистави тощо); 2) дослідницькі (країнознавство, узагальнення наукових знань, історичні, екологічні тощо); 3) творчі (твори, переклад, сценарії, стінгазети тощо); 4) мультимедійні презентації [5, с. 182].

Проектний метод допомагає розвивати мовні та інтелектуальні здібності, стійкий інтерес до вивчення мови, потребу в самоосвіті. Зрештою передбачається досягнення комунікативної компетенції, тобто певного рівня мовних, країнознавчих, соціокультурних знань, комунікативних умінь і мовних навичок, що дозволяють здійснювати іншомовне спілкування. Реалізація проектного та дослідницького методів на практиці веде до зміни позиції вчителя. З носія готових знань він перетворюється на організатора пізнавальної діяльності. З авторитетного джерела інформації вчитель стає співучасником дослідницького, творчого пізнавального процесу, наставником, консультантом, організатором самостійної діяльності учнів.

Аналізуючи застосування методу проектів у сучасній школі, ми вважаємо, що це один з найпотужніших стимулів мотивації під час підготовки вчителів іноземних мов, найбільш творчий вид діяльності, оскільки в роботу над проектом залучені всі, незалежно від здібностей і рівня мовної підготовки. Вчителі застосовують на практиці набуті знання та сформовані мовленнєві навички та вміння, творчо переосмислюючи та примножуючи їх. Основний акцент робиться на розвиток образного мислення, на розуміння причинно-наслідкових звязків і логіки подій, на самореалізацію і самовираження не тільки учнів, але і вчителя. Проектна методика вимагає від вчителя ретельної підготовки, професійної майстерності, ерудиції.


ЛІТЕРАТУРА

1 Бім, І. Л. Особистісно-орієнтований підхід – основна стратегія відновлення школи / І. Л. Бім // Іноземні мови у школі. – 2002. – № 2. – С. 11–15.

2. Великанова, А. В. Компетентностно-ориентированный подход к образованию / А. В. Великанова. – Cамара : Профи, 2007. – 92 с.

3. Копилова, В. В. Методика проектної роботи на уроках англійської мови / В. В. Копилова. – М : Глобус, 2007. – 170 c.

4. Полат, Є. С. Метод проектів на уроках іноземної мови / Є. С. Полат // Іноземні мови в школі.2000. – № 2. – С. 310.

5. Полат, Є. С. Нові педагогічні та інформаційні технології в системі освіти: навчальний посібник для студентів педагогічних вишів та системи підвищення кваліфікації кадрів / Є. С. Полат, М. Ю. Бухаркіна, М. В. Мойсеєва, О. Є. Петров. – М. : Академія, 2004. – 272 с.

Комментариев нет:

Отправить комментарий